Hei og velkommen til Panda

Storbarnsavdeling med 14 barn: 8 gutter og 7 jenter. Aldergruppen er 3-4 år.

Vi er 3 voksne som jobber på Panda.

På Panda står leken og barns medvirkning sentralt. Leken er en stor del av barnas hverdag, og vi på Panda ønsker at barna skal få utfolde seg. Vi har fokus på å se hvert enkelt barn og tilpasse det pedagogiske opplegget slik at alle barn får lik mulighet til utvikling. Vi jobber i grupper store deler av dagen for å sikre god kvalitet og høy voksentetthet. Dette gir også gode muligheter for at barna får anledning til å medvirke i sin egen hverdag.

Natur og friluftsliv – Dette er ett av barnehagens satsningsområder. Vi tilbringer mye av tiden ute, både på turer og i barnehagen. Vi legger til rette for mye fysisk aktivitet, da forskning viser at det har en positiv effekt på flere området i barnets utvikling. Vi ønsker at barna skal få et naturlig og trygt forhold til det å være ute i all slags vær og vind. Vi har en Grillhytte hvor vi ofte spiser både lunsj og fruktmåltid.

Ditt barn er det viktigste for oss. På Panda skal ditt barn møte trygghet, forutsigbarhet, anerkjennelse og positive opplevelser. Vi tar barnas nysgjerrighet på alvor, og lar dem utforske den nysgjerrigheten sammen med kompetente og engasjerte voksne.

Vi håper at akkurat DU søker hos oss og gleder oss til å møte akkurat deg :)