Hei og velkommen til Papegøye!

Småbarnsavdeling med 11 barn fra 0-3 år og 6 voksne.

Vi legger stor vekt på omsorg, trygghet og trivsel. Dette er helt grunnleggende for videre utvikling og læring. For å kunne oppnå dette, er det viktig med tilstedeværende voksne som møter barna som den de er. Barna skal føle at de blir tatt på alvor og sett av de voksne, og vi skal være trygge omsorgspersoner for dem. Vi setter av rikelig med tid til tilvenning – dette har vi god erfaring med.

Hverdagen på papegøyen består av mye lek, moro, sang, dans og musikk. Dette bidrar til mye god språklæring, og språk er noe vi har fokus på. Vi jobber med språkutvikling blant annet i garderobesituasjoner, ved måltid, samlingsstunder og språkgrupper. Vi er også veldig glad i å være ute og har turdag en dag i uken. Vi ønsker at barna skal få allsidige erfaringer i både inne - og utemiljø.

Vi deler lekeplass med den andre småbarnsavdelingen, Elefant. Men hvis vi har lyst å ta oss en tur opp til de store barna er vi hjertelig velkommen. Vi samarbeider tett med Elefant og har aktiviteter på tvers av avdelingene.

Skal du søke barnehageplass?
Da håper vi å se akkurat DITT barn hos oss ☺ Velkommen skal dere være.

Hilsen Ingrid, Fredrik, Elisabet, Cecilie H, Cecilie F og Anne