Hei og velkommen til Orangutang!

Dette er en avdeling med barn i alder 4-6 år og vi er 3 voksne her. I år er vi 18 barn hvor 15 av de er førskolebarn og 3 barn er året under.

Orangutang er en utegruppe som er stort sett på lavvoplassen tirsdag, onsdag og torsdag. Mandag og fredag er vi i barnehagen hvor vi har gruppedag med språkgrupper, lekegrupper og kunstgrupper.

Vi har og førskolegruppe om mandagen med språksprell og forskjellige førskoleoppgaver. Fredagen har vi førskolekor der vi øver på forskjellige sanger opp mot arrangementer og høytider.

Lavvoplassen ligger ca 20-30 min gange fra Liland Barnehage.

Der finnes det 2 store lavvoer som er utstyrt med ovn, benker og stubber til å sitte på. Vi har også en fantastisk fin grillhytte med grue hvor vi lager havregrøt og varmlunsj (i bålsesong).Denne kaller vi Kosestuen.

Vi har et stort område med skog rundt som vi kan boltre oss på. Barna får brukt kroppen fysisk og møter både fin - og grovmotoriske utfordringer. Leken blir kreativ og fantasifull i naturlige omgivelser.

Barna lærer å bruke forskjellige verktøy som kniv, sag og hammer.

Sammen med barna har vi blandt annet laget hinderløype og trehytte i skogen. Vi bruker naturen som kunstarena.

Vi er ute fra kl 09.30/10.00 - 14.00/14.30

Ditt barn er det viktigste for oss. På Orangutang skal ditt barn møte trygghet, forutsigbarhet, anerkjennelse og positive opplevelser. Vi tar barnas nysgjerrighet på alvor, og lar dem utforske den nysgjerrigheten sammen med kompetente og engasjerte voksne.

Skal du søke barnehageplass?
Da håper vi å se akkurat DITT barn hos oss ☺ Velkommen skal dere være.

Hilde, Nina, Malene, Ann Sissel og Renathe